יום שלישי, 1 במרץ 2011

קפה | טעימות קפה | הקפה היקר ביותר בעולם. האם הייתם שותים קפה שמיוצר מפולי קפה שעברו דרך מערכת העיכול של נמיה במחיר של 160 דולר לקילוגרם?

קפה | טעימות קפה | הקפה היקר ביותר בעולם. האם הייתם שותים קפה שמיוצר מפולי קפה שעברו דרך מערכת העיכול של נמיה במחיר של 160 דולר לקילוגרם? קפה הוא מוצר הקומודטי השני הנמכר ביותר בעולם. הראשון הוא הנפט. אפשר לומר בנימה פילוסופית שהנפט הוא האנרגיה של העולם, והקפה הוא האנרגיה של הגוף. מה יש בזני הקפה השונים שהופכים את הקפה למשקה הפופלרי ביותר בעולם? למה לא מגדלים שיחי קפה בישראל? כול התשובות בפוסט סקירת זני קפה מפורסמים בעולם. מברזיל ועד להוואי, מיבשת אמריקה לאתיופיה, מניקרגואה לאינדונזיה. אז הנה זה מתחיל מסע בעקבות תערובות הקפה המפורסמות ביותר בעולם. הישראלים אוהבים קפה. מהפכת הקפה חדרה לישראל בשנות התשעים ולאורך כ-20 שנים התפתחה לתרבות צריכה אנינה ואיכותית. ישראלים מבלים בבתי קפה לפחות פעם בשבוע. בית קפה מתאים לאופי הישראלי. האווירה הקלילה והבלתי מחייבת בשילוב המיידיות והזמינות של תפריט טרי ומגוון הופכים את חוויית הבילוי בבית קפה כסגנון בילוי מועדף על ישראלים רבים. אז איך בדיוק אתם אוהבים את הקפה שלכם? חרוך, מיובש או לח, ארומטי, פירותי או מעודן? האם אתם יודעים לזהות את מקור הקפה שאתם שותים? קפה הוא כמו יין. אמנות הרכבת הטעם באמצעות עירבוב זנים דורשת ידע, אנינות, תיחכום ומסורת. בתי קפה הם הזדמנות מצויינת להתמכר לטעם המשובח והאנין של המשקה הזה.


קפה ברזילאי. "ברזיל בורבון סאנטוס". הזן המפורסם ביותר בברזיל. אפשר לומר שברזיל היא מעצמת קפה ונחשבת ליצרנית הגדולה ביותר בעולם, אם כי אי אפשר לומר שמדובר בקפה האיכותי ביותר בעולם, בהשוואה לקפה הקולומביאני. קפה בורבון סנטוס מברזיל מצטיין בטעם ארומטי ומרירות במידה הנכונה. החליטה מעניקה לו את טעם חושני ודומיננטי שמאפיין קפה דרום אמריקאי.



קפה מאינדונזיה. בוא נתחיל עם החדשות הרעות, הקפה האינדונזי לא מיועד לכול אחד. המחיר עלה בתקופה האחרונה בין היתר בגלל גלי הצונאמי שפקדו את אינדונזיה. סומטרה ריזרב אורגני, תזכרו את השם הזה. כול מי שמבין בקפה, מחפש אותו ויודע לזהות אותו מלגימה ראשונה. קפה בעל גוף בינוני עם רמיזות שוקולד, מתקתק מהממוצע, פירותי וארומטי. ג'אווה, תערובת הקפה המפורסמת ביותר באינדונזיה. למעשה, תערובת הקפה הפופולארית ביותר. רוצים ליהנות מחוייה קולינרית יוצאת דופן? חפשו את קפה קופי לואק המופק מפולי קפה שעברו דרך מערכת העיכול של נמיה. בוא נגדיר את זה כך, פולי קפה שהם בעצם קקי של נמיה. פולי הקפה נותרו שלמים, אך עברו תהליך כימי בקיבתה של הנמיה אשר השביח את טעמם. הזוי, אבל יקר בטירוף. אפשר לומר שזהו הקפה היקר ביותר בעולם. ניתן לרכוש פולי קפה שנעכלו בקיבת נמיה והמחיר יכול להגיע עד ל- 160 דולר לקילוגרם. כ-64 שקלים למאה גרם פולי קפה. לא מאמינים? צפו בסרטון.



קפה קולומביאני. למרות שהמוצא של זני הקפה הוא לא באמריקה. חלק מתערובות הקפה מזוהות עם קפה אמריקאי. קפה קולומביאני קלוי בינוני, המצטיין בחומציות קלה וטעם מעודן. Steep&Brew מצטיין בטעם נקי ופירותי. מדרוגאדה משלב ניחוח מתקתק של טעמי שוקולד ומשתלב מצוין בארוחת פנקייק. ראמון ואלדז, הקפה המפורסם ביותר בקולומביה. תערובת קפה בעלת טעם מתקתק, מעודן וארומטי.

קפה אתיופי. בית הגידול המפורסם של עץ הערביקה האגדי. הזן האיכותי האנין ביותר של פולי קפה. השרדונה של הקפה. שיחי קפה גדלים בחלקה המזרחי של אתיופיה. בכפרים קטנים, בשיטות חקלאיות מסורתיות. קפה קלאטץ ממחוז אירגאשפי הוא קפה בעל גוון שחור וטעם פירותי ואנין. לעומת זאת קפה אתיופי מאיזור סידאמו הוא קפה בעל טעם יבש וסגפני. לאלה שמחפשים תערובת אספרסו בטעם מעודן חפשו את בל אספרסו תערובת קפה קלאטץ המורכבת מחמישה זנים הגדלים באיזורים שונים באתיופיה. זן הערביקה מהווה את פסגת האיכות והאנינות בפולי קפה ומעניק לכול תערובת טעם ארומטי, פירותי ואנין.




קפה מניקרגואה. בין הפיכה צבאית למרד ולפעילות מחתרתית, בניקרגואה מייצרים קפה. משהו באופי הסוער של בני המקום משפיע גם על טעמו של הקפה. קפה מדריז ממרכז אמריקה עשוי מתערובת של זני טרוואר. קפה חזק, עוקצני ועשיר בטעם. כוס אחת לא תספיק לכם וסביר להניח שגם אתם תתמכרו לטעם המשובח והדומיננטי של הקפה הזה.

קפה מפנמה. חוץ מהכנסות מהתעלה המפורסמת לפנמים יש מספיק זמן לגדל ולייצר תערובות קפה מצוינות. קליית קפה סטאמפטאון מציעה תערובת קלויה של פולי קפה ממחוז דום פאצ'י. זוהי תערובת בסגנון צרפתי קלויה מפולים שנקטפו מעצי גיישה ממחוז בוקה. הטעם הפירותי משתלב מצויין עם חומציות מעודנת המצטיינת באיכות לגימה חלקה ונעימה.



קפה מהוואי. שקית קפה מתוצרת ג'אווה ברי וגלשן טוב, זה כול שאתם צריכים בהוואי. תערובת משובחת עשויה מזני קונה פיברי וקונה אקסטרה פנסי. הטעם חלק ומצטיין באיזון עדין בין חמיצות לפירותיות. מומלץ למי שמעדיף קפה מעודן.

קפה מג'מייאקה – בוב מארלי וקפה, כאן שותים קפה לקצב הרייגיי. בלו מאונטן, ההר הכחול. הקפה המפורסם ביותר בג'מייקה. קפה משובח המצטיין בטעם תוקפני וארומטי. יפן מיבאת 85% מתצרוכת הקפה שלה מג'מייקה. המחיר בגבול הטעם הטוב. כ- 50 דולר לקילו.



למה לא מגדלים קפה בישראל? אגרונום מסור בשם גינדל היה האחרון שניסה לגדל כאן שיחי קפה. אבל בגלל תנאי אקלים בלתי נאותים הניסיון האגרונומי נכשל. שיחי קפה זקוקים לאקלים שנע בין – 15-24 מעלות. סורי, מצטערים, נצטרך להמשיך לגדל אבטיחים ועגבניות חממה בערבה ולייבא קפה מברזיל או מאתיופיה. הסקריה בפוסט בחסות רשת קפה קפה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה